Dags att börja jobba

Jaha, så har fyra veckors semester gått. Imorgon är det dags att återgå till arbetet. Jag har längtat i ganska många veckor på att få börja jobba, men samtidigt känns det lite konstigt. Det jobbigaste, tror jag, är att jag ska ändra tid för att ta medicinen. I fyra månader har jag tagit meedicin halv nio morgon och kväll men den här senaste veckan har jag behövt flytta det. Så nu i helgen har jag haft klockan på ringning redan kvart över sju. Helt galet. 
 
Den här veckan har jag varit och lämnat blodprov och jag har även träffat Mats för, vad jag trodde, biopsi. Men det visade sig att de inte riktigt kan ta biopsi på mig just nu. Anledningen till det är att det har blivit ärrvävnad där de har sytt och det har blivit såpass att de måste göra ett litet ingrepp för att kunna få bort det. I och med detta så kommer biopsierna bli mycket enklare att genomföra och att de sen kan göra FET (Frozen Embryo Transfer) senare.
I deras första studie så var det kanske en som råkade ut för ärrvävnad som behövde tas bort. Nu har vi alla fyra, som hittills har gjort transplantationen, behövt - eller behöver - göra ingrepp för att ta bort ärrvävnad. Förmodligen så kommer det ske ganska snart för mig, eftersom att han inte tog någon biopsi på mig. I början av veckan lär jag också få reda på om jag måste ändra koncentrationen på medicinen eller om det fortfarande är bra.
 
Men nu börjar liksom ett "nytt" skede. Nu ska jag äntligen komma in i den riktiga vardagen. Det har varit skönt att vara hemma, samtidigt som jag har ledsnat lite på mitt eget sällskap. Jag har haft lite energi, men samtidigt lite för mycket för att enbart vara hemma. Den här sommaren som det har varit så extremt varmt så har jag trivts med att när som helst kunnat gå in i skuggan eller vila när som helst när jag har behövt det. 
Jag känner mig ganska redo för att åka till jobbet imorgon. Jag har fått alla scheman och jag har hyfsad koll på vad som händer de här första dagarna. Jag ska få ett helt gäng med nya medarbetare och ny chef. Vi får helt enkelt se vad dessa första dagar har att erbjuda.

En flicka som är stark.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

detstorstailivet.blogg.se

Här försöker jag dela med mig av mitt liv med MRKH och min resa i forskningen om att göra en livmodertransplantation.

RSS 2.0