Många samtal

Det är bestämt att vi ska göra en behandling till, eftersom vi hoppas att det går att genomföra två graviditeter. Men vi ska vänta några veckor för att låta äggstockarna vila. 
Eftersom att jag mådde så bra efter förra stimuleringen och inte blev överstimulerad så kommer jag använda Suprefact igen. Mats tyckte inte att jag behövde använda mig av samma enhet Menopur  så istället ska vi testa 225 e Menopur. 
 
Jag ringde även till infektionsmottagningen, men dem hade inte fått någon remiss. Jag förklarade att det var ganska så bråttom, så om det visade sig att någon annan visste något så skulle dem ringa tillbaka till mig. Men samtidigt mailade jag till sekreteraren för att berätta om hur det låg till. Igår fick jag svar tillbaka. Hon hade också ringt till mottagningen och fått samma svar som jag. Men hon faxade remissen till dem, så om jag har tur borde jag ha en remiss i veckan.
 
Något som jag däremot har dragit mig för att göra, är att ringa försäkringskassan för att få möjlighet att justera karensdagarna. Egentligen är det bara löjligt, men jag orkar inte riktigt få ett nej - tror jag. Jag får ta mig i kragen och ringa dem på måndag.
 
En sak som jag bestämde mig för redan i april var att sluta snusa, om vi kom så långt att det skulle bli en operation. Idag är det första dagen som jag är helt utan snus, men med hjälp av onico går det rätt bra. Jag har testat att minska ner i veckan och det har gått bra.
 
En flicka som är stark.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

detstorstailivet.blogg.se

Här försöker jag dela med mig av mitt liv med MRKH och min resa i forskningen om att göra en livmodertransplantation.

RSS 2.0