Semester.

Nu har vi äntligen semester och jag sitter för tillfället i vår båt och bloggar. Vädret är inte jättecharmigt just nu och vad vi kan se så ska det bli värre, med regn och lite mer blåst. Men vad gör väl det. Jag kan tycka att det är mysigt i sig, att få kura ihop inne i båten och man hör regnet smattra mot däcket.
 
Hela den här våren har varit en riktig berg-ochdalbana, känslomässigt. Det har varit tuffare än vad jag trodde. I början av året tyckte jag att det var ganska okej ändå, men när månaderna gick så blev det jobbigare. 
 
Vi har alltså kommit igång med våra FET (frozen embryo transfer), vilka alla har misslyckats. Mitt i allt detta kunde de även se ”en brusning” på en av mina biopsier och det gjorde att allt stannade upp i en månad. Allt detta har stressat mig mer än jag ville erkänna för mig själv och för min sambo. Så att det är sommar och semestertider för alla känns väldigt bra för mig nu. Vi kan slappna av litegrann.
 
Helst av allt hade jag gärna sett mig själv gravid vid det här laget, men man kan väl inte få allt som man önskar, på en gång.
 
Vi valde att inte berätta för så många, eller några alls, när vi drog igång med allt. Mest för att ingen skulle få några förväntningar och att vi sedan skulle behöva berätta det negativa beskedet varenda gång. 
 
Men som sagt, nu har vi en paus ifrån allt och ska bara försöka njuta av semestern och hoppas på att vi får några soliga dagar.
 
 
En flicka som är stark.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

detstorstailivet.blogg.se

Här försöker jag dela med mig av mitt liv med MRKH och min resa i forskningen om att göra en livmodertransplantation.

RSS 2.0