Dags för insättning (nr17)

I maj var det dags för mig att äntligen få komma tillbaka till jobbet. Jag hade fått båda vaccindoserna och det hade gått två veckor efter den sista. Så skönt att äntligen få komma tillbaka till ordentliga rutiner. Eftersom vädret också var varmare så var det även behagligare att tillbringa den största delen av arbetsdagen utomhus.
 
Under maj månad gjorde vi oss även redo för en ny insättning. Vi skulle utgå från ERA-testet så jag började med progynon på cykeldag två. Då skulle jag alltså ta progynon tre gånger om dagen på exakt samma tid. Så det var bara att ställa klockan på 6.00, 14.00 och 22.00. Progynon stoppar alltså kroppen att bygga upp äggblåsor (man sätter kroppen i en slags klimakterie). ERA-testet sa också att jag behövde ta lutinus fem hela dagar plus 9 timmar för att det skulle vara "perfekt" tid för insättning. Det var också viktigt att ta lutinus på exakt samma tid, vilket jag hade bestämt skulle vara samma tid som progynon. Så det var bara att snällt vakna kl 6.00 varje morgon för att ta progynon och lutinus.
 
På insättningsdagen, 7 juni, fick jag som det senaste året åka in själv. Jag hade tagit mina tabletter som jag skulle så det bestämdes att kl. 15 skulle insättningen ske. En fin 5dagars blastocyst återförde dem och jag skulle från den dagen även ta en Fragminspruta varje kväll, också kl 22.00 för att hjälpa embryot att fästa och kroppen att inte stöta bort det. 
Så den här gången var det så mycket att hålla reda på och se till att inte missa. Det blev lååånga två veckor innan vi hade vår testdag.
Magen såg helt tokig ut då jag gick med blåmärken över hela magen tack vare sprutorna jag tog.

(null)

 
 
 
En flicka som är stark.

P.H
2021-09-05 @ 22:36:41

❤️ Du får uppdatera mera! 😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

detstorstailivet.blogg.se

Här försöker jag dela med mig av mitt liv med MRKH och min resa i forskningen om att göra en livmodertransplantation.

RSS 2.0